Általános Szerződési Feltételek - ÁSZF

Bevezetés
Kérem, amennyiben aktív felhasználója, illetve szolgáltatás igénylője kíván lenni a boldogsagkozpont.hu weboldalnak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre.

Az ASZF időbeli hatálya

A weblap üzemeltetője fenntartja majának a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat bármikor, részben vagy egészben módosítsa. Az ASZF módosítások a közzétételtől lépnek hatályba. 

Az ASZF területi hatálya
Az üzemeltető által működtetett weblap szolgáltatás az internet használatának sajátosságai miatt belföldről és külföldről egyaránt elérhető. Az üzemeltető kijelenti, hogy jelen weboldal szolgáltatásait elsősorban Magyarország területén, egyedi esetekben az Európai Unió tagállamainak közigazgatási területén, egyes esetekben pedig bárhol a világon teljesítheti. 
A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ASZF) és a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő (továbbiakban Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.

1) A SZOLGÁLTATÓ ADATAI
Név: LUPO VITA Kft
Székhelye: 6000 Kecskemét, Nagykőrösi utca 12. 1/8
Adószám: 11693543-2-03
Cégjegyzék szám: 03-09-119327
Levelezési cím: 6000 Kecskemét, Nagykőrösi utca 12. 1/8.
E-mail cím: boldogsagkp@gmail.com
Ügyvezető: Farkas Tamás
Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-64555/2013
Helyi önkormányzat nyilvántartási száma: 12258/2017 (Ügyiratszám: 27984-2/2017)

2. A SZOLGÁLTATÁS LEÍRÁSA

A Szolgáltató a munkatársai és alvállalkozói képesítései szerint különböző csoportos és egyéni képzéseket, konzultációkat tart. A Szolgáltatások célja az Ügyfél hangulatának, jólétének, állapotának javítása, életvezetésének fejlesztése, életpályájának, karrierútjának támogatása.

3. A SZERZŐDÉS TÁRGYA
3.1. Jelen ASZF alapján az Ügyfél megbízza a Szolgáltatót személyes vagy online konzultáció tartásával illetve igény szerint online tesztcsomag kitöltésére. 
3.2. A Szolgáltató az Ügyfél érdeke és igénye esetén – az Ügyfél tudomásával – külső szolgáltatót vehet igénybe. A Szolgáltató egyéb külső szolgáltatót szerződéses keretek között veszi igénybe. 
3.3. A fenti Szolgáltatáson kívül a Szolgáltató esetileg egyéni ajánlatokat tehet közzé a honlapon, amik a tanácsadással, önismerettel, önfejlesztéssel kapcsolatos egyéb szolgáltatások (személyes képzések, konzultációs lehetőségek) nyújtására vonatkoznak.

4. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
4.1. Jelen szerződés a Szolgáltató és az Ügyfél között (továbbiakban együttesen: Szerződő felek) az Ügyfél által a boldogsagkozpont.hu weboldalon található jelentkezési űrlapok, vagy szolgáltatás / termék megrendelése esetén jön létre. 

4.2. Az Ügyfél jelen szerződés elfogadásával nyilatkozik arról, hogy cselekvőképessége, illetve szerződéskötési képessége nincs korlátozva. Ügyfél lehet minden cselekvőképes természetes személy, kivéve mentális betegséggel rendelkező és pszichiátriai kezelés alatt álló egyének.
Korlátozottan cselekvőképes (14. életévét betöltött) kiskorú Ügyfél esetén a Szolgáltatás igénybe vételéhez törvényes képviselőjének hozzájárulása szükséges. 
Abban az esetben azonban, ha az Ügyfél nyilatkozata - és az általa megadott valótlan életkor - ellenére a valóságban mégsem töltötte be a 18. életévét, a Szolgáltató semminemű felelősséget vállalni nem tud. 
4.3. A Szolgáltató a beérkezett kéréseket, kapcsolatfelvételt megvizsgálja, és azok megérkezését visszaigazolja. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a beérkezett kérést indoklással vagy anélkül elutasítsa. Az elfogadott kérések elektronikus levélben (e-mailben) illetve szóbeli megállapodás (telefonos kapcsolatfelvétel esetén) kerülnek visszaigazolásra.
4.4. A Szerződő felek rögzítik, hogy az Ügyfél a Szolgáltató weblapja használatával, illetve a weblapon az egyes menüpontok igénybevétele esetén a kifejezett hozzájárulásával tudomásul veszi, és elfogadja, hogy a fenti tevékenységekkel – Ügyfél és Szolgáltató között szerződéses jogviszony jön létre, melyre vonatkozóan a jelen – illetve az 1. pontban hivatkozott honlapon feltüntetett mindenkori – Általános Szerződési Feltételekben foglaltak kötelezően irányadóak, annak rendelkezései a szerződő feleket kötik. A szerződés írásba foglalt, magyar nyelvű szerződésnek minősül, az Szolgáltató által iktatásra, és annak megkötésétől számított öt évig megőrzésre kerül.

5. A SZOLGÁLTATÁS TARTALMA
A Szolgáltató az 2. pontban rögzített Szolgáltatás keretében az Ügyfelek részére különböző módszerek igénybe vételének lehetőségével konzultációkat, képzéseket biztosít, melynek pontos, személyre szabott feltételeit az e-mailben vagy szóban kötött megállapodás tartalmazza. Ez le illetve aláírás nélkül is szerződésnek minősül. Ezen szolgáltatás igénybe vétele esetén az Ügyfél kifejezetten tudomásul veszi, hogy az időpontfoglalás után a szolgáltatás igénybe vételére vonatkozó nyilatkozata díjfizetési kötelezettséget von maga után. Az ellenszolgáltatás (díj) teljes összege a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza.

6. A SZOLGÁLTATÁS NYÚJTÁSA 
6.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás az Ügyfél általi igénybe vétele az alábbiak szerint történik:
a) Az Ügyfél az 1. pontban megjelölt honlapon található elérhetőségek valamelyikén megkeresi Szolgáltatót. Ennek során a Szolgáltató és az Ügyfél megállapodnak az együttműködés pontos kereteiről, úgymint a fizetség mértéke, fizetés módja, időpont, választott szolgáltatás típus (személyes vagy online konzultáció.)
b) A Szolgáltatás igénybevételével az Ügyfél elfogadja, hogy a Szolgáltató jogosult a számla kiállításához szükséges adatokat (úgymint postacím) bekérni. 
c) Az online tanácsadás az Ügyfél által kiválasztott és a Szolgáltatóval leegyeztetett időpontban Skype video hívás igénybe vételével történik (ezután ettől megbeszélés alapján el lehet térni).
d)A foglalásra – továbbá annak lemondására – a kívánt időpontot megelőző minimum 24 órával van lehetőség. Amennyiben a lemondásra a lefoglalt időpontot megelőző 24 órával kerül sor, az Ügyfél a szolgáltatási díját köteles kifizetni. 
e) Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a konzultáció nem minősül egészségügyi ellátásnak, mentális problémák esetén Szolgáltató pszichoterápiás ellátás igénybe vételét javasolja.
6.2. Szolgáltató kijelenti, az Ügyfél pedig a szolgáltatás igénybe vételével tudomásul veszi, és elfogadja, hogy az általa megadott valamennyi adat, információ valódiságáért és azok tartalmáért az Ügyfél felel, azokért Szolgáltató semminemű felelősséget nem vállal.

7. A SZOLGÁLTATÁS ELLENÉRTÉKE, KIEGYENLÍTÉSÉNEK MÓDJA
7.1. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a 2. pontban rögzített Szolgáltatás díjköteles. Ennek igénybe vétele díjfizetés ellenében, előzetes időpontfoglalás után, külön e-mail vagy szóban kötött megállapodás alapján történik. 
7.2. A Szolgáltatás díjazása a honlapon minden esetben könnyen megtalálható és hozzáférhető. Az Ügyfél a szolgáltatás igénybe vételének kezdeményezésével tudomásul veszi azt, díjfizetési kötelezettségét ezzel elismeri. 
7.3. A szolgáltatás díjának megfizetése az Ügyfél választása szerint átutalással történhet – az előre e-mailben leegyeztetett adatoknak megfelelően kiállított számla alapján, vagy személyesen készpénzben történhet. 

8. FELELŐSSÉGRE VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK
8.1. Az Ügyfél kötelezettséget vállal, és garantálja, hogy a jelen szerződés szerinti szolgáltatásokat rendeltetésszerűen, jogszerűen, a vonatkozó jogszabályi rendelkezések, valamint jelen Általános Szerződési Feltételek maradéktalan betartásával veszi igénybe. 
8.2. Az Ügyfél ezúton kötelezi magát, hogy felhívásra, a felhívásban foglalt határidőben a Szolgáltatónak megtéríti mindazon kártérítést, bírságot, és minden egyéb költséget, amelyeket az illetékes hatóságok, bíróságok vagy harmadik személyek a vonatkozó jogszabályok és/vagy a jelen Általános Szerződési Feltételek az Ügyfél általi megszegése, vagy az abból eredő következmények miatt érvényesítenek a Szolgáltatóval szemben.
Fentiek alapján a jogszabályi keretek között az Ügyfél a jogosulttal szemben (a Szolgáltató helyett) közvetlenül köteles helytállni, ennek alapján a kiszabott bírságot, megállapított kártérítést, költségeket a kiszabó, megállapító hatóság, bíróság, harmadik személy részére megfizetni. 
Amennyiben a Szolgáltató részéről már megtörtént a fentiek megfizetése, a Felhasználónak azonnali megtérítési kötelezettsége van a Szolgáltató felé. 
8.3. A Szolgáltató nem felel az Ügyfél által megadott (ide értve az Ügyfél egészségi állapotával kapcsolatos információkat), illetve a későbbiekben módosított adatok hiányosságaiból, a hibásan megadott adatokból eredő semmilyen következményekért. 
8.4. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az Ügyfél jelszavaknak vagy fiókoknak akár az Ügyfél tudtával, akár anélkül történő illetéktelen használatából eredő károkért. Az Ügyfél azonban felelősséggel tartozik a saját jelszavának, vagy fiókjának illetéktelen használatával a Szolgáltatónak, vagy harmadik személynek okozott károkért.
8.5. A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a szolgáltatása folyamatos legyen, azonban nem vállal felelősséget a rajta kívül álló okokkal összefüggésben keletkezett hibákért és azok következményeiért, így különösen – de nem kizárólag – az internetes hálózatban beállott kimaradásért, egyéb technikai hibákért, leállásokért, az információs rendszerek biztonságát sértő magatartások, a mások által elhelyezett romboló alkalmazások, programok, vírusok okozta hibákért, következményekért.
8.6. A Szolgáltatóval való konzultáció sem menti fel az Ügyfelet saját sorsa, élete fölött levő személyes felelőssége alól. 
8.7. A Szolgáltató javaslatot adhat az Ügyfél számára a konzultációk során, a további találkozások, beszélgetések témájára, menetére vonatkozóan. Ennek elfogadása/betartása azonban továbbra is az Ügyfél jól megfontolt döntése kell, hogy legyen, az ő felelőssége marad.

9. SZERZŐI JOGI RENDELKEZÉSEK
Az Ügyfél a weboldal böngészésével arra szerez jogosultságot, hogy a honlapon olvasható tartalmakat saját személyes információ szerzés céljára felhasználja fel. Az említett tartalmak ugyanis a LUPO VITA KFT szellemi termékeit képezik, melyek üzleti célú felhasználása, vagy annak változatlan vagy nagymértékben hasonló módon történő átvételéhez, vagy egyéb felhasználásához Farkas Tamás írásos engedélye és a forrás megjelölése szükséges. Ennek megsértése esetén másolt oldalanként napi 100.000 Ft kötbért számlázunk a jogtalan felhasználónak. 
Másolt oldaltartalomnak minősül, ha az átvétel a teljes oldaltartalom 20%-ánál nagyobb mértékben tartalmazza az említett, engedély nélkül átvett szöveget. Az átvétellel a felhasználó kifejezetten elfogadja, ezen kötbér megállapodást. A bizonyításhoz közjegyzői tartalomtanúsítást alkalmazunk a jogsértő költségére. Felhasználó egyúttal aláveti magát a magyar szerzői jog szabályozásának.

10. AZ ÜGYFÉLRE VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK
10.1. Az Ügyfél kijelenti, hogy más személy adatait sajátjaként a jelen szolgáltatás igénybe vétele során nem használja, nem szolgáltatja ki; jogvédelem alatt álló adatot, információt, fényképet, egyéb terméket, szolgáltatást az arra vonatkozó engedély nélkül nem használ fel. 
10.2. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy jelszavát nem adhatja tovább más személy részére, továbbá hogy nem tölthet fel a honlapra vírussal, mailware-rel, és egyéb kéretlen, vagy rosszindulatú kóddal fertőzött adatokat, információkat, fotókat.
10.3. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy jelen Szolgáltatás igénybe vétele során nem tehet közzé, nem közölhet másokkal, nem továbbíthat semminemű, bármely hatályos jogszabályba, vagy egyéb rendelkezésbe ütköző adatot, információt, véleményt. 
10.4. Az Ügyfél kötelezettséget vállal arra, hogy jelen szolgáltatás alkalmazása során nem követ el a mindenkor hatályos Büntető Törvénykönyvbe ütköző magatartást.
10.5. Amennyiben Szolgáltató az Ügyfél részéről jogsértő, vagy az Általános Szerződési Feltételeket sértő magatartást észlel, jogosult – a Felhasználó előzetes értesítését követően – Felhasználót szolgáltatás igénybe vételéből kizárni – kártérítés fizetési kötelezettség nélkül. 

11. ADATVÉDELEM
11.1. A Szolgáltató felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy a birtokába kerülő adatok, információk személyes adatokat tartalmaznak. 
Egyúttal kijelenti, hogy a személyes adatok vonatkozásában a mindenkor Európai Uniós és Magyarországi hatályos és vonatkozó jogszabályokat maradéktalanul betartja.
11.2. Az Ügyfél nyilatkozik arról, hogy a weblap használatával kifejezettem hozzájárul ahhoz, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott szolgáltatással kapcsolatban Szolgáltató az alábbi típusú adatok kezelését végezze.
11.3. A weblap meglátogatásának ideje, a Felhasználó számítógépének IP címe, ez előzőleg meglátogatott oldal címe, az oldalon töltött idő, viselkedéssel és demográfiai adatokkal kapcsolatos információk, az Ügyfél operációs rendszerével kapcsolatos adatok. 
Az Ügyfél kapcsolatfelvétel kezdeményezése esetén név, e-mail cím, telefonszám, valamint az Ügyfél által önkéntesen megadott információkör, valamint az Ügyfél számítógépének IP címe.
Az online, vagy személyes konzultáció, valamint az online felületen kitöltött tesztcsomag eredményei a Szolgáltató által mind elektronikusan, mind papír alapon elkülönítetten kerülnek tárolásra és kezelésre. 
11.4. Az adatkezelés időtartama az adat kezelésének a céljaihoz szükséges időtartam, beleértve az adatkezelésünk biztonságának, a szabályozási előírásoknak (pl. könyvelési és törvényileg előírt megőrzési időtartamok) való megfelelést, a viták kezelését, valamint a jogi igények megalapozását, érvényesítését, illetve védelmét.
11.5. Az adatkezelés felhasználásának célja a Szolgáltatás hatékony és magas színvonalon történő nyújtása, valamint a jogszerűség betartása. 
11.6. Az Ügyfél a szolgáltatás igénybe vételével kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy Szolgáltató az Ügyfél által megadott személyes adatokat a jelen szerződés tárgyát képező szolgáltatás teljesítése során és annak érdekében kezelje. Az Ügyfél hozzájárul továbbá ahhoz is, hogy az általa megadott elérhetőségeken Szolgáltató kapcsolatba lépjen vele. 
11.7. Az adatkezelésre és az adatvédelemre vonatkozó további rendelkezéseket a jelen Általános Szerződési Feltételek elválaszthatatlan mellékletét képező ADATVÉDELMI ÉS ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ tartalmazza részletesen.

12. PANASZKEZELÉS

Cégünk igyekszik minden panaszt jogszerűen kezelni. Amennyiben bármi hiányosságot tapasztal, kérjük, jelezze felénk, és orvosoljuk a problémát.

 

Ha mégis jogi úton szeretné érvényesíteni a panaszait, akkor ezt a következő módokon teheti meg:

 

A honlap tevékenységével, vagy a Szolgáltató által forgalmazott szolgáltatásokkal, termékkel kapcsolatos panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére. Mivel vállalkozásunk üzlethelyiséggel nem rendelkezik, így e-mailen és postai úton nyújthatják be panaszaikat. Az eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és 30 napon belül a vásárló részére elküldeni.

 

Amennyiben a Szolgáltató az Ügyfél által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, az Ügyfél részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési 

 

Az Ügyfél az Infotv.,valamint a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) alapján bíróság előtt érvényesítheti jogait.

 

Az Ügyfél a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:

 

Levelezési cím: LUPO VITA Kft.  6000 Kecskemét, Nagykőrösi utca 12. 1/8.

E-mail cím: vizbaratok@gmail.com

 

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

 

1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.

Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.

Telefon: +36 -1-391-1400

Fax: +36-1-391-1410

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

 

Fogyasztóvédelmi hatóság:

A fogyasztók a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelenthetik be. A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/

 

A területileg illetékes Területi Főfelügyelőség elérhetőségei:

Területi Főfelügyelőség neve: Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Területi Főfelügyelőség székhelyének postai címe: 6000 Kecskemét, Klapka u. 34. vagy 6000 Kecskemét, PF 209.

Területi Főfelügyelőség telefonszáma: +36 76 481 405

Területi Főfelügyelőség e-mail címe: fogyved_daf_kecskemet@nfh.hu

 

Békéltető Testület: 

 

Amennyiben az Ügyfél panaszát elutasítjuk úgy Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat: a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye; annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll; ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét; a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját; a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással; a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást; tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől. végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt. Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.

 

Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

Békéltető Testületek elérhetőségei: Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152 Elnök: Dr. Bodnár József E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu .

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 Fax száma: (76) 501-538 Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

 

Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 Fax száma: (66) 324-976 Elnök: Dr. Bagdi László E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 Fax száma: (46) 501-099 Elnök: Dr. Tulipán Péter E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

 

Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Elnök: Dr. Baranovszky György E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 Elnök: Dr. Horváth Károly E-mail cím: info@csmkik.hu

 

Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 Elnök: Dr. Vári Kovács József E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 Elnök: Horváth László E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-735 Fax száma: (52) 500-720 Elnök: Dr. Hajnal Zsolt E-mail cím: hbkik@hbkik.hu

 

Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615 Elnök: Dr. Gordos Csaba E-mail cím: hkik@hkik.hu

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610 Fax száma: (56) 370-005 Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010 Fax száma: (34) 316-259 Elnök: Dr. Rozsnyói György E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 Elnök: Dr. Pongó Erik E-mail cím: nkik@nkik.hu

 

Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1055 Budapest Kossuth tér 6-8. Telefonszáma: (1)-474-7921 Fax száma: (1)-474-7921 Elnök: dr. Csanádi Károly E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 Elnök: Dr. Novák Ferenc E-mail cím: skik@skik.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma: (42) 420-180 Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

 

Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456 Elnök: Dr. Gáll Ferenc E-mail cím: kamara@tmkik.hu

 

Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356 Fax száma: (94) 316-936 Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán E-mail cím: vmkik@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telefonszáma: (88) 429-008 Fax száma: (88) 412-150 Elnök: Dr. Vasvári Csaba E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-514 Fax száma: (92) 550-525 Elnök: Dr. Molnár Sándor E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu

 

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el. http://www.bekeltet.hu

 

Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU  

 

Bírósági eljárás

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. 

 

A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

 

• az eljáró bíróságot;

 

• a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását; az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;

 

• azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;

 

• a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).

 

• A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

13. A SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE
A jelen szerződés megszűnik:
a) Az Ügyfél és a Szolgáltató írásba foglalt közös megegyezésével.
b) Azonnali hatállyal rendkívüli felmondás esetén: Azonnali hatályú, rendkívüli felmondásra súlyos, vagy ismételt szerződésszegés esetén van lehetőség. A rendkívüli felmondást a másik féllel ajánlott, tértivevényes levélben kell közölni. Amennyiben a rendkívüli felmondásra a Szolgáltató részéről került sor a teljesítés bármely szakaszában, a Felhasználó köteles a Szolgáltató részére a megrendelt szolgáltatás teljes díját megfizetni a megrendelt időtartamra, valamint a Szolgáltató kárát megtéríteni.
c) Elállás/felmondás esetén: Az Ügyfél jelen szerződés megkötésétől számított 14 napon belül jogosult a szerződéstől indokolás nélkül elállni – az 6. pontban foglaltak figyelembe vételével. Felhasználó az elállásra vonatkozó nyilatkozatát – akár a jelen Általános Szerződési Feltételek mellékletét képező nyilatkozatminta kitöltésével – írásban köteles eljuttatni Szolgáltató részére a fejlécben rögzített székhelyére. Amennyiben az elállást megelőzően már történt díjfizetés, a megfizetett díjnak az igénybevétel időtartamához igazodó arányos összegét Szolgáltató az elállást legfeljebb 14 napon belül visszatéríti. Ebben az esetben az elszámolás során a fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a megállapított díj adóval növelt teljes összege alapján kell kiszámítani. Az elállásra vonatkozó részletszabályokat a jelen Általános Szerződési Feltételek mellékletét képező elállási/felmondási mintatájékoztató tartalmazza.

14. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
14.1. A jelen szolgáltatás tárgyát képező, a weblapon található valamennyi szakmai anyag, blogbejegyzés a szellemi tulajdonhoz fűződő jog Szolgáltató kizárólagos tulajdonát képezik, azok nem használhatóak fel, nem többszörözhetőek, nem terjeszthetőek, nem adhatóak ki, nem átruházhatóak, nem jeleníthetőek meg a tulajdonos előzetes, írásos engedélye hiányában.
14.2. Amennyiben jelen Általános Szerződési Feltételek bármelyik rendelkezés utóbb érvénytelennek bizonyulna, az a teljes szerződés érvényességét nem érinti, az érvénytelenséggel nem érintett rendelkezései továbbra is hatályosak. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv és az egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései megfelelően irányadóak.

 

English, Deutsch »